Pemanah Negara Mulakan Cabaran 2013

Pemanah negara telah berlepas ke Yangon, Myanmar bagi menghadapi SEA Games Test Match sebagai kejohanan pertama mereka pada tahun ini. Pasukan memanah negara terdiri daripada Khairul Anuar, HAziq Kamaruddin, Atiq Bazil, Fareez Rosli, Syafiqah Hashim, Shahira Halim, Aliya Ghapar dan Sunantra Su Chat. Mereka dibimbing oleh Lee Jae Hyung dan Muhammad Marbawi Sulaiman.

Dalam pusingan kelayakkan, Khairul Anuar Mohamad berjay menduduki tempat pertama diikuti oleh pemanah baru dari skuad pelapis kebangsaan, Atiq Bazil, di tempat kedua. Sementara bagi Fareez Rosli dan Haziq Kamaruddin, prestasi mereka adlah sangat mengecewakan di mana hanay menduduki tempat ke 7 dan 11 dari 14 orang peserta.


Aliya Ghapar membuktikan beliau layak ke skuad elit setelah berjaya menduduki  tempat ke 3 dengan catatan 616 mata, markah yang jarang-jarang diperolehi oleh atlet-atlet wanita di Malaysia. Manakala yang lain, termasuk pemanah Olimpik negara, Syafiqah Hashim, masih mencari-cari prestasi mereka yang kian hambar.

Hari ini akan berlangsungnya acara Olympic round individu bagi semua kategori.

No comments:

Post a Comment